Calamiteiten

Stappenplan bij kleine brand, water- of stormschade

1. Probeer de schade zo snel mogelijk te beperken;
2. Maak foto's van de schade;
3. Noteer de datum en tijdstip van de schade;
4. Inventariseer de hoogte van het schadebedrag;
5. Meld de schade z.s.m. bij Nieuwe DAG Zekerheid.

 

Stappenplan bij grotere schades (brand-/storm- en waterschade)?

Stichting Salvage helpt gedupeerden met aandacht, actie en advies. Zij zijn er binnen een uur, na oproep van de brandweer.
24 uur per dag, 365 dagen per jaar staan zij klaar om iedereen die getroffen is door brand, water- of stormschade verder te helpen.
Stichting Salvage doet dat namens alle brandverzekeraars in Nederland.

http://www.stichtingsalvage.nl   /  Salvage Alarmcentrale, tel.:  088-4040200.

Draaiboek bij Brand

 

Stappenplan bij inbraak

1. Informeer de politie en doe ook aangifte;
2. Inventariseer welke goederen zijn gestolen;
3. Indien er braakschade aanwezig is (bijvoorbeeld ruitbreuk of
uw deur heeft schade en kan niet meer dicht). Neem dan
contact
op met een hersteller voor het treffen van een noodvoorziening;
4. Meld de schade bij Nieuwe DAG Zekerheid.

 

Heeft u een aanrijding gehad of overige schade aan uw auto?

1. Vul z.s.m. een schadeformulier in (deze kunt u hieronder downloaden);
2. Indien uw auto dient te worden weggesleept, bel dan het nummer op uw groene kaart;
3. Heeft u ruitschade? Op uw groene kaart staat bij welke reparateur u terecht kunt;
4. Heeft u schade aan uw auto? Op uw groene kaart staat bij welke reparateur u terecht kunt.

Aanrijdingsformulier


Bent u op vakantie en heeft u een reisverzekering?

Bel de Alarmcentrale van uw verzekeraar in onderstaande gevallen:

- Bij het vroegtijdig afbreken van uw vakantie;
- Bij medisch hulp na ziekte of een ongeluk;
- Bij pech met uw motorrijtuig.

Is er sprake van diefstal, verlies of vermissing van uw bagage?
Doe ter plaatse aangifte bij de politie en meldt dit bij uw accommodatie.